Kilparyhmät

Kotkan Telinevoimistelijoissa on tällä hetkellä 5 naisten telinevoimistelun kilparyhmää, 2 akrobatiavoimistelun kilparyhmää ja 1 poikien kilparyhmä.

Seuran kulta- sekä harrasteryhmäläiset osallistuvat seuran omiin Stara -tapahtumiin, joissa pääsee harjoittelemaan kilpailemista ja esiintymistä yleisön sekä tuomarien edessä.

Naisten telinevoimistelussa kilparyhmiin hakeudutaan testitreenin kautta ensin harrastekilparyhmään. Harrastekilparyhmistä on mahdollisuus edetä varsinaisiin kilparyhmiin testitreenien kautta.

Harrastekilparyhmä harjoittelee 3x 2h viikossa. Harrastekilparyhmä on oiva mahdollisuus kokeilla kilpavoimistelua hiukan pienemmällä harjoitusmäärällä ja siksi myös sopii yhdistettäväksi muihin harrastuksiin. Varsinaiset kilparyhmät harjoittelevat noin 9-12h viikossa iästä riippuen.

Miesten telinevoimistelussa kilparyhmään edetään taitorymän kautta. Taitoryhmä harjoittelee 2x 1-2h viikossa. Kilparyhmä harjoittelee noin 9h viikossa.

Mikäli olet harrastanut aikaisemmin kilpavoimistelua jossakin muualla ja olet halukas jatkamaan kilpatason voimistelua Kotevossa, ole yhteydessä valmennuskoordinaattoriin oikean ryhmän löytämiseksi.

Lisätietoja seuramme kilparyhmistä voitte pyytää valmennusvastaaviltamme: