KOTKAN TELINEVOIMISTELIJAT - KOTEVO ry

Kotkan Telinevoimistelijat on vuodesta 1994 toiminut kotkalainen voimisteluseura, jonka virallinen nimenmuutos on tehty vuonna 1996.

Telinevoimistelu on parasta perusliikuntaa sekä urheilulaji, joka kehittää monipuolisesti voimaa, liikkuvuutta, tasapainoa, koordinaatiota, nopeutta ja kehonhallintaa. Onnistumisen kokemukset ja liikkumisen riemu ovat myös tärkeä osa telinevoimistelua ja niitä mekin pyrimme seurana tarjoamaan.

Harjoituspaikkanamme toimii Kotkan Mussalossa sijaitseva Savotta, jonka alueella harjoittelee tälläkin hetkellä lisäksemme lukuisia eri lajeja ja seuroja kuten parkour, jooga,  joukkuvoimistelu, sirkus, kamppailulajit ja ammunta.

KOTEVOn toiminnassa on mukana vajaat 300 voimistelijaa sekä lähes 30 ohjaajaa ja valmentajaa. Tällä hetkellä seuramme voimistelijoista 70 myös kilpailee aktiivisesti telinevoimistelun ja akrobatiavoimistelun parissa.

Noudatamme Reilun Pelin periaatteita ja pyrimme tarjoamaan harrastusmahdollisuuden mahdollisimman monelle, sekä pyrimme tarjoamaan taitotason mukaisia ryhmiä ohjaajaresurssiemme puitteissa.

Seura kouluttaa aktiivisesti ohjaajiaan ja valmentajiaan, jotta pystymme tarjoamaan ammattitaitoista valmennusta sekä harraste- että kilparyhmille.

Lämpimästi tervetuloa seuramme toimintaan mukaan!