Hyvä tietää

Voimistelijan varustus

• jumppapuku tai housut ja paita (helmallisia jumppapukuja ja liian löysiä vaatteita kannattaa välttää, sillä ne saattavat juuttua telineisiin kiinni ja aiheuttaa tapaturman)
  • pitkät hiukset hyvin kiinni!
  • paljain jaloin tai voimistelutossuissa
  • korut ja kellot pois

Vakuutukset

Päällekkäisten vakuutuksien välttämiseksi, seuramme ei vakuuta voimistelijoita. Jokaiselle voimistelijalle tulee siis hankkia telinevoimistelun kattava urheiluvakuutus!

Poissaolot

Ilmoitathan ryhmäsi vastuuvalmentajalle aina poissaolostasi. Erityisesti pitkistä poissaoloista ilmoittaminen on tärkeää, jotta tiedetään voimistelijan olevan vielä tulossa ryhmän harjoituksiin eikä tilalle oteta uutta voimistelijaa. Mikäli voimistelija on 3 kertaa pois ilmoittamatta valmentajalle, otetaan tilalle jonosta uusi voimistelija.

Uudet voimistelijat

Kotkan Telinevoimistelijat pyrkii ottamaan uusia voimistelijoita ryhmiin aina kun se on mahdollista. Uusista ryhmistä ja mahdollisista vapaista paikoista ryhmissä ilmoitetaan seuramme nettisivujen Ajankohtaista-osiossa & facebookissa. Ryhmämme täyttyvät yleensä muutamassa päivässä, joten ilmottautumisessa nopeus on valttia.

Harjoitusten seuraaminen

Vanhemmat ja sisarukset ovat tervetulleita seuraamaan harjoituksia salin laidalle. Muistathan kuitenkin, että harjoitustila ja telineet ovat ainoastaan ryhmien käytössä. Vanhempien tulee huolehtia siitä, että heidän mukanaan olevat voimistelijan sisarukset seuraavat harjoituksia paikallaan istuen eivätkä mene telinealueelle.

Uudet valmentajat

Ryhmien määrä on sidoksissa valmentajien määrään. Jo yksikin uusi innokas valmentaja ja/tai apuvalmentaja antaa usealle innokkaalle voimistelijan alulle mahdollisuuden päästä aloittamaan telinevoimisteluharrastus. Mikäli olet halukas tulemaan mukaan valmennustoimintaan, ota rohkeasti yhteys puheenjohtajaamme tai valmennusvastaajiimme. Seuramme kouluttaa uudet valmentajat, joten sinun ei tarvitse olla etukäteen käynyt valmentajakoulutuksia!

Mikäli olet kiinnostunut ryhmien vetämisestä, laita sähköpostia seuramme puheenjohtajalle:
kotevo.puheenjohtaja@gmail.com

Kisailmottautumiset

• kisailmottautumiset ovat AINA SITOVIA. Mikäli kisoihin meno estyy sairastumisen vuoksi, vanhemmat toimittavat lääkärin todistuksen joko valmentajan mukaan ennen kisoihin lähtöä tai suoraan kisojen järjestäjälle. Mikäli järjestävä seura laskuttaa seuraamme kisasta, josta voimistelija on ollut pois, tulee voimistelijan maksaa kisamaksu.
  • Voimistelupäiväilmottautumisissa noudatetaan kilpailunjärjestäjien asettamia maksu- ja peruutusehtoja.